13 Ocak 2010 Çarşamba

Kemal ile Cemal

Cemal, Kemal'in arkadaşıymış.Evleri birbirine yakınmış.İkiside yoksulmuş.İstediklerini alamadıkları için üzülürlermiş.Kemal bir iş kurmak için babasından para istemiş.Kalem alıp okulun önünde satmış.Beş yüz bin lira yazanmış ve çok sevinmiş.Çalışınca kazanıldığını anlamış.Daha sonra Cemal'e de anlatmış ve beraber yapmaya başlamışlar.Kazandıklarını biriktirmişler ve çok fazla paraları olmuş.Daha sonra limon satmaya karar vermişler ve anne ve babaları da onaylamış.Biriktirdikleri paralarla limon almışlar.Pazara gidip limon satmaya başlamışlar.Kemal alanlara iyi davranıyormuş ,Cemal ise kötü davranıyormuş.babasını veya ailesini yoksulluktan kurtarmıştı.Kemal gömlek satmak için iş aradı ve buldu.Ama o iş pazarcılıktan daha zordu ve sıkıntılı günler tekrar başlamıştı. sonra bu iş kötü gidince Kemal eski işine geri döndü.Bu yaptıklarından da ders aldı.

4 yorum:

  1. iyi akşamlar öğretmenim ben bu hikaye kitabını okudum.Aklımda kalanlar bu kadar. tekrar iyi akşamlar.

    YanıtlaSil
  2. İyi yakşanlar öğretmanim ben bu hikayade aklimda.Kalan insanlara iyi davranmamayı öğrendim

    YanıtlaSil
  3. merhaba İrem, bende çok kitap okuyorum.Seni çok tebrik ediyorum.İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
  4. İyi günler İrem, ben bu yapmış olduğun hikâyeden bir işi başka biriyle yapmayı ve iyi davranmayı öğrendim.Senin sayen de bilgilerim çoğaldı.Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil