15 Ekim 2010 Cuma

MASALIN DEVAMINI YAZABİLİRİM!

15-22 EKİM
Değerli Öğrencilerim,
Bu hafta sizden verilen masalın devamını yazmanızı istiyorum. Öncelikle verilen bölümü çok iyi dikkatle bir kaç kez okuyunuz. Daha sonra tamamlayınız. Masala uygun başlık koyunuz. Kolay gelsin...

.................................................

Dağdaki koyun sürülerinden birine aç bir kurt dadanmış. Çoban ne yapsa ne etse bu kurtla başa çıkamayacağını anlayınca sonunda çareyi bir çoban köpeği edinmekte bulmuş.
Çoban köpeği gerçekten de kurda karşı yaman direniyormuş. Ama koyunların sayısı çok olduğundan kurt, bir o yandan bir bu yandan sürüye yaklaşıyor ve çoban köpeğinin bütün dikkatine rağmen sürüden koyun kaçırıp afiyetlice yiyormuş. Köpeğin canına tak etmiş kurdun oyunları. Uyuyamaz, dinlenemez olmuş. Sahibine karşı yüzünü kara çıkarmak da istemiyormuş. Sonunda köpek dayanamamış ve bir gün kurdu ininde ziyaret etmiş:
...


Lütfen tamamlayınız!
Süleyman AYAZ
3-A Sınıfı

24 yorum:

  1. İyi akşamlar öğretmenim.
    Köpek kurda et ikram etmiştir.Kurtta teşekkür ederek afiyetle yemiştir.Fakat ette zehirlidir ve ölmüştür.

    YanıtlaSil
  2. Kurtta tuzakkurmuş bizim köpek tuzağa düşmüş.Bağarmış hav hav hav!!! diye çoban sesiduymuş koşa koşa nefes nefese kalmış mersem tam kurtun eveinin önundamiş önce korkmuş sonra bütüüün cesaretini toplamış.Gitmiş kuuttun evenne sen bemim kuyunlarım yedin demiş.Kurt korkarak gitmiş ve bir daha köye gelmemiş

    YanıtlaSil
  3. İyi akşamlar öğretmenim.Bence başlık "SÜRÜYE DADANAN KURT" olmalı.Devamı ise bence;Köpek kurta:Kurt kardeş neden koruduğum kuzuları yiyiyorsun?Bunun sebebini bana açıklar mısın?
    Kurt:Çünkü onlar çok lezletli...
    Köpek:Peki o zaman madem sen kuzulardan vazgeçemiyorsun bir anlaşma yapalım ne dersin?
    Kurt:Peki,kabul ediyorum.
    Köpek:Ben sana arasıra kurbanlık kesilen etlerden getireyim kabul eder misin?
    Kurt:Tabikide kabul ederim.Benim için çok güzel bir fikir.Ben de bundan sonra sürüdeki kuzuları yemeyeceğime söz veriyorum.Çok teşekkür ederim.
    Köpek:Anlaştık.Hoşçakal kurt kardeş.
    Kurt:Hoşçakal köpek kardeş. İREM EJDER
    3/A - 422

    YanıtlaSil
  4. İŞBİRLİĞİ GÜZELDİR
    Ancak kurt ininde bulunmadığı için kopek endişelenmiş:
    -Acaba koyunları mı yedi. Köpek hemen koyunların yanına gitmiş. Ancak kurt orada da yokmuş. Köpek
    hemen bir plan yapmaya başlamış. Düşünmüş taşınmış ara sıra kaşınmış. Buldum!diye bağırmış. Ben köpek arkadaşlarımı çağırıp kurdun yeme sistemini bulacağım bir plan hazırlayayım. Ama biraz uzun sürebilir. Köpek arkadaşlarım beni bugün beni ziyarete gelecekler. Aha!işte geldiler. Arkadaşlar: İki kişi burada koyunları koruyacak.
    Diğerleri ise ikişer kişilik bir grupla kurda saldıracak. Köpekler kurdu bulup orada yemişler.
    Köpek sahibine karşı yüzünü kara çıkarmadığı için çok mutlu olmuş.

    YanıtlaSil
  5. Ve kuzu getirmiş.Al afiyetle ye. Lütfen bir daha sürüye dadanma demiş.Ama bizim kurt hiç dinlermii.Yine sürüye dadanmaya çalışrken.Bizim çoban köpeği bir tuzak kurmuş.Akılsız kurt tuzağa düşmüş.çoban almış eline bir gün elime düşeceğini biliyordum demiş.Kurdu kulübeye götürmüş.Kurdu kesmiş biçmiş ve dışarı çıkmış.Ölen kurdun arkadaşlarını görmüş.Çoban senden çok özür diliyoruz bizi affet.Çoban demek benden çok özür diliyorsunuz.O zaman liderinizi ölüsünü şu ağaca asın.Aç kurtlar tamam demek zorunda kalmışlar.Ve asmışlar.İYİ AKŞAMLAR ÖĞRETMENİM.

    YanıtlaSil
  6. Arkadaşlar. Lütfen yorumlarınızı yazın.

    YanıtlaSil
  7. İyi günler öğretmenim.
    Bence bu hikayenin başlığı Oyunbaz.

    Sen biliyor musun koyun korumak ne kadar zor! Sahibin sana kızsa korkudan ödün patlar! Diye kızmış köpek. Tilki: Gel dolaşalım. Hem çayımız soğur içeriz. Köpek hemen anlamış numarayı. Zaten çok belli. Çay sıcak içilmez. Tamam demiş köpek. Dolaşmaya çıkmışlar. Aslında tilki onu oyalarken arkadaşları çayına ilaç katacakmışlar. Onu oyalarken tilkiler girip çayına ilaç katmışlar. Tilkiler kaçarken koyunlar girip çayların yerini değiştirmişler. Eve gelmişler. Çaylarını içince tilki zehirlenip ölmüş. Avcı köpek: Hah bide tilkilerin kurnaz olduğunu söylerler. Şimdi kim daha kurnazmış bakalım demiş.

    YanıtlaSil
  8. "Çoban ile sadık dostu" benim başlığım
    Köpek:Selam kurt kardeş seni ziyarete geldim demiş.
    Kurt ona dönmüş bir de ne görsün çoban köpeği karşısında duruyor:
    -Kurt:Hoş geldin başımın belası demiş.
    Köpek: Neden öyle söylüyorsun ben vazifemi yapıyorum, demiş.
    -Kurt:Ben de hem kendimi hem de şu gördüğün yavrularımı aç bırakmamak için senin sürüden bir koyun almak zorundayım yoksa yavrularım ölür demiş.
    -Köpek. O zaman seninle bir anlaşma yapalım.bu çevrede bizim sürüden başka birçok sürü var sırayla o sürülere de git böylece bize daha az zarar vermiş olusun yoksa şimdi seni burada öldürürüm demiş.
    kurt bu teklifi mecburen korktuğu için kabul etmiş.Ertesi gün yine ava çıkan kurdu gittiği sürüde bir sürpriz bekliyormuş.bundan haberi olmayan kurt etrafta hiç köpek olmadığını görünce tedbirsizce sürüye dalmış; fakat köpekler kurda pusu kurmuşlar etrafını çevirip kurdu yakalamışlar ve oracıkta öldürmüşler.Böylece bir kurttan kurtulmuşlar.

    YanıtlaSil
  9. KURT İLE ÇOBAN KÖPEĞİ
    -Merhaba kurt kardeş bir daha koyunları yemeyeceğine söz verirsen yarın sana et ziyafeti vereceğim demiş.Bu teklifimi kabul edersen sevinirim demiş. Tamam kabul ediyorum demiş.Ertesi gün çoban köpeği bir kuyu kazmış.Kuyunun üzerini yapraklarla kaplamış.İnine kadar et koymuş.Kurt sabah kalkınca, yerde et görmüş ve etleri yemeye başlamış.Ve çukura düşmüş.Köpek kurttan kurtulmuş.Böylece koyunlar rahatça otlanmışlar sahibide köpeğini hiç bırakmamış.

    YanıtlaSil
  10. HAİN KURT İLE AKILLI ÇOBAN KÖPEĞİ
    Kurt yavrularıyla ilgileniyormuş, yavrularından birisi tuzağa düşmüş,kurt yavrusunu kurtaramayınca çoban köpeğinden yardım istemiş.
    Kurt:
    "-Lütfen yavrumu kurtarırmısın bu tuzaktan.O olmazsa ben yaşayamam"demiş.
    Çoban Köpeği:
    "-Bir şartla kurtarırım"demiş"Sende koyun sürüsüne zarar vermeyeceğine söz ver"demiş.
    Kurt:
    "-Sana söz veriyorum ki koyun sürüsünden bir tane bile koyun çalmayacağım"demiş.
    Çoban Köpeği:
    "-Yavrunu bu tuzaktan kurtaracağım ama sende sözünde duracaksın, eğer sözünde durmazsan çok kötü şeyler olur"diye kurdu korkutmuş,ve yavrusunu da kurtarmış,kurtta bir daha hiçbir koyunu çalmamış,çoban köpeği de artık rahatmış.

    YanıtlaSil
  11. KURT İLE ÇOBAN
    Sonra kurta et verip onu öldürmek istemiş ama öldürememiş.Başka bir plan kurmaya başlamış.Çoban kurtun en sevdiği yemeğin içine ilaç koyup onu öldürmüş.Sonra da çoban koyunları kurtulduğu için çok sevinmiş.

    YanıtlaSil
  12. KURT İLE ÇOBAN KÖPEĞİ
    Kurt çoban köpeğini karşısında görünce çok şaşırmış.
    Çoban köpeği:Bana bak kurt kardeş ben senin yuvanı biliyorum ama sana da yavrularına da zarar verecek bir şey yapmıyorum.Bundan sonra sen benim koyunlarıma zarar verirsen ben de sana ve yavrularına zarar veririm demiş.
    Kurt çoban köpreğinin yuvasını bulmasından çok korkmuş.

    Kurt:Köpek kardeş benim ve yavrularım aç olduğu için senin koyunlarını çaldım.Bundan sonra karnımızı doyurmak için senin koyunlarını çalmayacağım demiş.
    Çoban köpeği bundan sonra sahibi ile mutlu bir şekilde yaşamışlar ve koyunlarının sayısında azalmalar olmamış.

    YanıtlaSil
  13. ÇOBANIN KURTTAN KURTULMASI
    Sonra çoban ona et vermiş.Ama etin içine ilaç koyup kurtu öldürcekmiş.Bir gün kurta eti vermeye gitmiş.Kurt rahatlıkla yemiş ama ilaç onu bayıltıp öldürmüş.Böylece çoban kurttan kurtulduğu için mutlu olmuş ve böylece çoban mutlu ve sevinçli bir hayat sürdürmüş ve bunu her kese söylemiş.

    YanıtlaSil
  14. KUZULARA DADANAN HAİN KURT
    Sonra bodrum katındki zehirleme ilacı ve buzdolabındaki et adamın aklına gelmiş.Adam hemen etin içine zehir katmış ve onu köpeğe vermiş.
    - Bunu kurda ver ve deki bunu senini için getirdim lütfen kabul et.
    Köpek hemen giderek eti kurda vermiş.Kurt seve seve eti almış. 2 gün sonra kurt çok kötü şekilde hastslsnmış sonrada ölmüş.Köpeğin sahibi ve köpek mutlt mesut yaşamışlar.

    YanıtlaSil
  15. AKILLI KURT VE ARKADAŞLARI
    Demişki bak bu koyunlardan biridaha giderse seni şuracıkda yerim demiş çoban köpeği bunu dinleyen kurt çok sinirlenmiş bir plan yapmaya başlamış birincisinde köpeği tuzağa düşürememiş,ikinci tuzaktada yine köpeği düşürememiş en sonunda kurt okadar sinirlenmişki arkadaşlarını bile yiyesi gelmiş,ama içinden şöyle demiş bu sever elimden kaçamıyacaksın demiş ama köpek gece gündüz uyanık kalmış kimse gelmiyormuş.Birden uuuuuuuu diye ses gelmiş bunu duyan çoban köpeği çoook sinirlenmiş ve köpek kurdun inine gitmiş ve hiç kimse yokmuş birden arkasından bir kurt gelmiş ve arkasından sürüsü gelmiş birden çoban köpeğinin arkadaşları gelmiş ve kurt sürüsü daha iri bir gurupmuşlar onun için pes etmek zorunda kalmışlar.Kurt sürüsü rahat rahat koyunları midesine indiriyorlarmış, ve bir yıl geçmiş ve hayla yaşlanmamış olan kurtlar iri yarı kurt olmuşlar kurt ve sürüsü kendilerini çok ama çok akıllı sanıyorlarmış.Ve bir gün o kadar iri yarı bir köpek gelmiş onları patır kütür dövmüş,ve birdaha kimseyle kavga etmiyeceklermiş.

    YanıtlaSil
  16. HAİN KURT
    masalın başlığı bu olabilir .Çoban köpeği kurttu ziyarete gelmiş.Kurt açmış.Çoban köpeği merhaba kurt.Neden koyun yemek istiyorsun anlamıyorum.ÇOK Acıkıyorum.Çoban köpeği lütfen biraz sabret demiş.Ve gitmiş.Aradan bir gün geçmiş.Kurt gizlice koyunlara dadanış.Kurttu görmüşler.Kurt oradan kaçmış

    YanıtlaSil
  17. AKILSIZ KURT

    Köpek kurdun evine gitmiş.Kurt, köpeği
    görunce şaşırmış.
    -Bu saatte burada ne işin var? demiş.Köpekte,
    -Sana yemek getirdim, demiş.
    Yemeğe zehir koymuş ve kurda yedirmiş. Sonra kurt zehirlenmiş.Köpeğin oyununu anlamış ve Birdaha kimseye kötülük yapmayacağına söz vermiş.

    YUSUF LEVENT ÇAKMAK 914

    YanıtlaSil
  18. SÜRÜYE DADANAN
    KURT
    Selam kurt kardeş demiş.Senle şu koyun meselesini konuşmaya geldim"
    Kurt:
    Ha şu konu ne olmuş.Altı üstü bir iki koyun
    yedim."demiş
    Köpek sinirlenmiş.Kurda avazı çıktığı kadar bağırmış.
    -Bide utanmadan söylüyoırsun.Bir iki koyun haaaaaa.Sürünün yarısı yedin.Geriye kalan tek şey on yada on beş koyun."demiş
    Aslında köpek hazırlanmış,kurdu öldürmeye kalkışmış.
    Kapıdaki arkadaşlarını çağırmış.Kurt neye uğradığını anlamadan ölmüş.Kuzular artık rahat rahat ot yiyorlarmış.

    YanıtlaSil
  19. ÇOBANIN SORUNU
    Onu yuvasında uyur bulunca yakalamış ve sahibine götürmüş.Cezalandırıp,serbest bırakmışlar.Kurban bayramında da kurda et vermişler.

    YanıtlaSil
  20. SÜRÜYE KURT DADANDI
    Kurt yine bir kurnazlık peşindeymiş ve bizim çoban köpeği bu kurnazlığa yenilmemiş.Ve kurdun yemeğine öldürücü ilaç katıp kurdu öldürmüş.Artık koyun sürüsünde birtek bile koyun ölmemiş.
    İYİ AKŞAMLAR ÖĞRETMENİM

    YanıtlaSil
  21. KURT SÜRÜYE ZARAR VERİYOR
    Sonra köpek kurta biraz et vermiş ve demişki: -Kurt kardeş ben sana bu eti vericem sende birdaha bizim sürümüze dalmıycaksın ama eti yedikten sonra bidaha sürüye zarar verirsen arkadaşlarımı çarıp senin etini paylaşırız eğer zarar vermessen sana aynı etten bidaha veririm anlaştıkmı kurt- anlaştık ve o günden sonra kurt sürüye dalmamış ve mutlu mutlu yaşamışlar.

    YanıtlaSil
  22. KURT VE ÇOBAN KÖPEĞİ
    Sonra köpek kurta et vermiş.Etde zehilidir. kurt ölmüş, çoban ve çoban köpeği mutlu mesut yaşamışlar.

    YanıtlaSil
  23. iyi akşamlar öğretmenim
    KURT VE ÇOBAN KÖPEĞİ
    Kurt kardeş hergün kuzu çalıyorsun. sahibimin gözünü kara çıkarıyorum. Lütfen artık kuzu çalma. Ben de senin gibi çocuklarına zarar versem ne yaparsın? demiş. Ondan sonra bir daha kuzu çalmamış.

    YanıtlaSil
  24. Hepinizi tebrik ediyorum. Masalı çok güzel yorumlayarak düşüncelerinizi yansıtmışsınız. Sizden beklenen budur. Blok sayfası hizmete girdikten bu yana ikinci kez en fazla yorumlama gücüne erişilmiştir. Başarılarınızın devamını diliyorum...

    YanıtlaSil