12 Mayıs 2011 Perşembe

PROBLEM KURABİLİYORUM




13-27 MAYIS


Değerli Öğrencilerim,



Bu hafta sizlerden verileri kullanarak problem kurmanızı istiyorum. Problemleri blok sayfasına yazmanızı, cevaplarınızı defterinize çözmenizi istiyorum. BAŞARILAR


1-) 25, 36 verilerini kullanarak çarpma ile ilgili problem,

2-) 458,250 verilerini kullanarak toplama ile ilgili problem,

3-) 800, 457 verilerini kullanarak çıkarma işlemi ile ilgili problem,

4-) 92,4 verilerini kullanarak bölme işlemi içeren problem,



__Süleyman AYAZ__

16 yorum:

  1. 1-)Benim evimde 25 bilye var. Arkadaşımın evinde benimkinin 36 katı var. Arkadaşımın evinde kaç bilye vardır?

    2-)Bir kırtasiyede 458 kalem var. 250 kalem daha geldiğine göre kırtasiyede kaç kalem olmuştur?

    3-)Bir mağazada 800 tane koltuk var. 457 tanesi satıldığına göre mağazada kaç koltuk kalmıştır?

    4-)Bir manavda 92 domates var. Dört gruba eşit olarak ayrıldığına göre kaç grup oluşmuştur?

    YanıtlaSil
  2. Günaydın Öğretmenim,
    Problemler:

    1- 3-A sınıfında 26 kişi okuyor. Bütün 3. sınıflar ise 3-A sınıfının 36 katı kadardır. 3. sınıflarda kaç kişi vardır?

    2- Bir bilim fuarında Teknoizm Grubu ve Ametal Grubu birleşti. Teknometal Grubu oldu. 448+250 işlemi Teknometal Grubu'nunkişi sayısına eşittir. Teknometal Grubu kaç kişiden oluşmaktadır?

    3- Bir kuyumcuda 800 tane takı vardı. 457 takı satıldı. Kuyumcuda kaç takı kaldı?

    4- Belemir, 92 sayfalık bir kitabın çeyreğini okudu. Kaç sayfa kitap okumuştur?

    YanıtlaSil
  3. Problemler:
    1=Bir lokantaya 1.gün 26 2.gün 1. günün müşteri sayısının 36 katı kadardır.Buna göre 2.gün lokantaya kaç kişi gelmiştir?


    2=Bir okulda 448 kız,250 tane erkek öğrenci olduğuna göre bu okulda kaç öğrenci vardır?


    3=Bir mağzada 800 tane elbisenin 457 tanesi satıldığına göre mağzada kaç giysi kaldı?


    4=İzel 92 yaprağın çeyreğini çöpe attığına göre geriye kaç yaprak kaldı?

    YanıtlaSil
  4. MERHABA ÖĞRETMENİM;
    PROBLEM:
    1-)Bir kütüphanede 25 tane raf vardır. Her rafta 36 tane kitap bulunduğuna göre bu kütüphanede kaç tane kitap vardır?

    ..........................................................................................

    2-)Benim büyük babamın dedesi şu anda yaşasaydı 458 yaşında olacaktı. Dedemin dedesi yaşasaydı 250 yaşında olacaktı. Buna göre büyük babamın ve dedemin dedelerinin yaşları toplamı kaçtır?

    ..........................................................................................

    3-)Benim kumbaramda 800 TL vardı. 450 TL'sini fakirlere dağıttım. Benim kumbaramda kaç TL kaldı?

    ..........................................................................................

    4-)Annem, gelecek olan misafirlerimize 92 tane kurabiye yaptı. Bu kurabiyeleri 4 misafire eşit şekilde paylaştıracağımıza göre her misafire kaç kurabiye düşer?

    ..........................................................................................

    _İYİ____GÜNLER_________ÖĞRETMENİM____________

    YanıtlaSil
  5. 1- Zeynep 25 sayfa kitap okumuştur.Ben 36 katı kadar kitap okuduysam ben kaç sayfa kitap okudum?



    2- Bir dükkan 458 tane kitap,diğer dükkan
    ise 250 tane kitap sattıysa toplam kaç kitap satmıştır?


    3- Benim 800 tane bilyem vardır.450 tanesi kayboldu.Benim kaç bilyem kaldı?


    4- Bir düğüne 92 tane ekmek alınmıştır.Düğünde 4 tane çocuk vardır.Çocuklara kuraabiye verilirse bir çocuğa kaç kurabiye düşer?




    İYİ......... TATİLLER.........................

    YanıtlaSil
  6. MERHABA ÖĞRETMENİM VE DEĞERLİ ARKADAŞLAR,

    1. Benim 25 tane kutum var. Her kutuya 35 kalem koymak istiyorum. Benim kaç kaleme ihtiyacım olur?

    2. Bir manavda 558 tane karpuz var. Manav bu 250 tane daha karpuz alıyor. Manavın toplam kaç karpuzu olmuştur?

    3. Bir kırtasiyecide 800 kalem vardı. Bu kalemlerin 457 sini sattı. Geriye kaç kalem kaldı?

    4. Benim 92 bilyem vardı. Bilyelerimi 4 arkadaşıma paylaştırdım. Hepsine kaç bilye düşer ?

    YanıtlaSil
  7. İYİ AKŞAMLAR ÖĞRETMENİM
    1-Benim 25 kitabım vardır.Arkadaşımın ise kitabı benimkinin 36 katıdır arkadaşımın kitabı kaçtır?

    2-benim kitabım 458 arkadaşımın kitabı 250.
    İkimizin toplam kitap sayımız kaçtır*



    3-Bir mağazada 800 ürün vardır.Çok zengin bir aile ürünlerin 457 sini almışlardır.Mağazada kaç ürün kalmıştr?

    4-benim 92 kıyafetim var.4 fakir çocuğa eşit nasıl paylaştırabilirim?

    YanıtlaSil
  8. CANIM ÖĞRETMENİM VE DEĞERLİ ARKADAŞLARIM

    PROBLEMLER

    1-)Derya Hanım bir telefon fabrikasında çalışıyor.Bir günde 25 telefon üretiyorsa 36 günde kaç telefon üretir ?


    2-)Yaz tatilinde 458,okullar açılınca 250 kitap okudum .Ben toplam kaç kitap okumuşum?


    3-)Bir çiftlikte ilk sene 800 karpuz, ikinci sene 457 karpuz toplanmıştır.ikinci senede toplanan karpuz birinci seneye göre nekadar azdır?


    4-)Benim 92 boya kalemim var.4 kalemliğe eşit koyarsam 1 kalemlikte toplam kaç kalem olur?

    ................İYİ GÜNLER................

    _YAREN_ * _YİVLİ_

    YanıtlaSil
  9. İyi günler öğretmenim.
    1-)Benim boncuğum var.Arkadaşım36 katı boncuğu var. Birleştirirsek kaç olur?
    3
    25
    x 36
    --------
    1 150
    + 75
    --------
    900 buncuk
    2-)Bir çifliğin 458 inek ,250 tavuk bu çiflikte kaç hayvan olur?

    1 458
    + 250
    --------
    608 hayvan

    3-)Bizim dükyanda 800 tane yüzük var.457 satık geriye kaş yüzük kaldı?

    800
    - 457
    --------
    443 yüzük kaldı
    4-)4 misafir.92 kurabiye datacağız nasıl datırsam kaç olr? 23

    YanıtlaSil
  10. İYİ AKŞAMLAR ÖĞRETMENİM

    ÇARPMA İŞLEMİNE AİT PROBLEM:
    Benim 25 tane bebeğim var arkadaşımın ise benden 36 kat daha fazla bebeği olduğuna göre ikimizin toplam kaç bebeği vardır?

    TOPLAMA İŞLEMİNE AİT PROBLEM:
    Ben masal kitabımın önce 458 sayfasını daha sonrada 250 sayfasını okudum ve masal kitabımı bitirdim.Benim masal kitabım toplam kaç sayfadır?

    ÇIKARMA İŞLEMİNE AİT PROBLEM:
    Ben 800 tl paramın 457 Tl'sine bisiklet aldım .Benim kaç Tl param kalmıştır?

    BÖLME İŞLEMİNE AİT PROBLEM:
    Benim 92 sayfalık yaprak testim var.Ben bu testleri 4 günde bitirmek istersem her gün kaç tane test çözmeliyim?

    YanıtlaSil
  11. Çarpma:
    Annemin bana aldığı kitaptan her gün 36 sayfa okuduğuma göre 25 günde kaç sayfa okurum?

    Toplama:
    Babam bana 458 lira harçlık, ablama ise 250 lira harçlık verdiğine göer ikimizin toplam kaç lirası oldu?

    Çıkarma:
    Dedemlerin çiftliğindeki tavuklar günde 800 adet yumurta vermektedir.Ben bu yumurtaları eve taşırken 457 tanesini kırdım.Geriye kaç tane yumurta kalmıştır?

    Bölme:
    Benim 92 tane boncuğum var.Ben bunları 4 eşit kaba koymak istiyorum.Her kaba kaç tane boncuk düşer?

    YanıtlaSil
  12. İyi Akşamlar Öğretmenim,

    1) Benim 25 balonum var. Arkadaşımın balonu, benim balonumun 36 katıdır. Arkadaşımın kaç balonu vardır?


    2) Benim 458 cevizim, ağabeyimin ise 250 cevizi var. Bizim toplam kaç cevizimiz var?

    3) Benim 800 tane sakızım var. Arkadaşım Emre benden sakız istedi. Ve bende Emre'ye 457 tane sakızı verdim. Benim kaç sakızım kaldı?


    4) Mehmet'in 92 tane boncuğu var. 4 arkadaşına eşit paylaştırırsa bir kişiye kaç boncuk düşer?

    YanıtlaSil
  13. İYİ GÜNLER ÖĞRETMENİM
    BÜTÜN ARKADAŞLARIMIN YORUNLARI ÇOK GÜZEL OLMUŞ ... :)

    YanıtlaSil
  14. İyi Akşamlar Öğretmenim,
    PROBLEM
    1-)Benim 25 resimim var.Arkadaşımın resimi benim resimimin 36 katıdır.Arkadaşımın resmi ne kadardır?



    2-)Bir manavda 458 karpuz var.Ispanaklar karpuzlardan 250 fazladır.Buna göre ıspanaklar ne kadardır?



    3-)Benim 800 bilyem var.Arkadaşımın bilyesi benim bilyemin 457 azıdır.Arkadaşımın kaç bilyesi vardır.


    4-)Benim 92 bilyem var.4 kişiye eşit olarak paylaştırırsam her kişiye kaçar tane düşer?


    TEKRAR İYİ AKŞAMLAR ÖĞRETMENİM

    YanıtlaSil
  15. İyi Günler Öğretmenim,


    prolemler

    1-Benim 25 tane topum var.Arkadaşımınki benimkinin 36 katı kadar.Arkadaşımın kaç tane topu vardır?


    2-benim 458 tane sporcu kartım var. 250 tane sporcu kartı aldım.Acaba benim kaç tane sporcu kartım oldu?


    3-Bizim 800 tane arabamız var. 457 tanesini sattık. Geriye kaç tane araba kaldı?


    4-92 tane elmam var. 4 arkadaş bölüşeceğiz birimize kaç tane verilir?

    YanıtlaSil
  16. İYİ AKŞAMLAR ÖĞRETMENİM

    1 25'in 36 katı kaçtır?



    2 458 250 daha kaç eder?




    3 800'den 457 çıkarsa kaç eder?




    4 92'nin 1 kaçtır?
    _
    4

    YanıtlaSil