5 Mayıs 2011 Perşembe

KELİMELERİ ANLAMLANDIRABİLİYORUM




06-13 MAYIS


Değerli Öğrencilerim,

Bu hafta sizlerden iki eş anlamlı, iki zıt anlamlı kelime bulmanızı ve birer cümlede kullanmanızı istiyorum. Sizden önce, bir arkadaşınızın yazdığı kelimeleri kullanmayınız. Bu yüzden arkadaşlarınızın yazılarını dikkatle okuyunuz. Toplam dört eş anlamlı kelimelerle ilgili cümle, dört zıt anlamlı kelimelerle ilgili cümle yazmanız gerekecektir. KOLAY GELSİN.



Örnek: misafir-konuk(Eş anlamlı)

Komşumuz misafir olarak geldi.

Komşumuz konuk olarak geldi.


Süleyman AYAZ

3-A Sınıfı Öğretmeni

14 yorum:

  1. acı-tatlı (zıt anlamlı)

    Ben acı biber yedim.
    Ben tatlı biber yedim.


    sonbahar-güz (eş anlamlı)

    Sonbahar mevsimi yılın ilk mevsimidir.
    Güz mevsimi yılın ilk mevsimidir.


    siyah-beyaz (zıt anlamlı)

    Benim siyah renkli silgim var.
    Benim beyaz renkli silgim var.


    il-vilayet (eş anlamlı)

    Türkiye'de seksen bir il vardır.
    Türkiye'de seksen bir vilayet vardır.

    YanıtlaSil
  2. İyi Akşamlar Öğretmenim.
    1-Nihayet-sonunda(eş anlamlı)
    Nihayet işini bitirmişti.
    Sonunda işini bitirmişti.
    2-Rüya-düş(eş anlamlı)
    Bugün çok güzel bir rüya gördüm.
    Bugün çok güzel bir düş gördüm.
    3-Beyaz-ak(eş anlamlı)
    Duvarları beyaz rengine boyamıştık.
    Duvarları ak rengine boyamıştık.
    4-Öğrenci-talebe(eş anlamlı)
    Öğrenciler bir araya toplanmıştı.
    Talebeler bir araya toplanmıştı.


    1-Kalın-ince(zıt anlamlı)
    O adam çok kalın gözüküyordu.
    O adam çok ince gözüküyordu.
    2-küçük-büyük(zıt anlamlı)
    Küçük adamın kasları çoktu.
    Büyük adamın kasları çoktu.
    3-Beyaz-siyah(zıt anlamlı)
    Beyaz manzara benim çok hoşuma gitti.
    Siyah manzara benim çok hoşuma gitti
    4-Boş-dolu(zıt anlamlı)
    Bu kutu boştu.
    Bu kutu doluydu.

    YanıtlaSil
  3. MERHABA ÖĞRETMENİM;
    1)Beyaz-ak (eş anlamlı)
    Beyaz rengi çok severim.
    Ak rengi çok severim.

    2)Siyah-kara(eş anlamlı)
    Siyah keçi kaçmış.
    Kara keçi kaçmış.

    3)Şair-ozan (eş anlamlı)
    Okuduğum şiirin şairinin hayatını araştırdım.
    Okuduğum şiirin ozanının hayatını araştırdım.

    4)Rüya-düş (eş anlamlı)
    Bu gece çok rüya gördüm.
    Bu gece çok düş gördüm.

    5)Öğretmen-muallim (eş anlamlı)
    Öğretmen ödev verdi.
    Muallim ödev verdi.

    6)Okul-mektep (eş anlamlı)
    Öğrenciler okula gidiyordu.
    Öğrenciler mektebe gidiyordu.



    7)Beyaz-siyah (zıt anlamlı)
    Benim beyaz bir tokam var.
    Benim siyah bir tokam var.

    8)Uzun-kısa (zıt anlamlı)
    Uzun bir çubuğum var.
    Kısa bir çubuğum var.

    9)Küçük-büyük (zıt anlamlı)
    Benim küçük boy bir resim defterim var.
    Benim büyük boy bir resim defterim var.

    10)Aşağı-yukarı (zıt anlamlı)
    Sözlüğümü okurken aşağı kelimesini öğrendim.
    Sözlüğümü okurken yukarı kelimesini öğrendim.

    11)Güzel-çirkin (zıt anlamlı)
    Şu kişi çok güzel.
    Şu kişi çok çirkin.

    12)Sıcak-soğuk (zıt anlamlı)
    Bu su çok sıcak.
    Bu su çok soğuk.

    ...İYİ..GÜNLER.....ÖĞRETMENİM................

    YanıtlaSil
  4. İYİ GÜNLER ÖĞRETMENİM
    1. Yakın:ırak zıt anlamlı
    2. Pazar günü çok yakın bir yere gittik.
    Halamgilin oturmuş olduğu izmir şehri çok ıraktı.
    Siyah:beyaz zıt anlamlı
    3.Siyah: beyaz besiktaşı kast eder.
    4.Türküyede en çok beyaz tenli insan vardır
    en azda siyah tenli insan vardır.
    Ev:hane eş anlamlı
    5.Evle hane aynı anlama geliyor.
    6.Bizim köyümüzde 100 tane hane var.
    Görgü:adap eş anlamlı
    7.Her insan görgülü ve adaplı olması gerek.
    8.Bizim köyümüz hep adaplıdır.
    TEKRAR İYİ AKŞAMLAR ÖĞRETMENİM

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. EŞ ANLAMLILAR:
    1-millet-ulus
    -Türk milleti her güzel şeye layıktır.
    -Türk ulusu her güzel şeye layıktır.

    2-yaşam-hayat
    -Yaşamı boyunca insanlara hizmet etti.
    -Hayatı boyunca insanlara hizmet etti.

    ZIT ANLAMLILAR:
    ucuz-pahalı
    1-Ucuz çikolatalardan uzak duralım.
    2-Babam bana pahalı bir oyuncak aldı ve ben çok sevindim..

    hızlı-yavaş
    1-Ben çok hızlı koşabiliyorum.
    2-Kaplumbağalar çok yavaş hareket eden hayvanlardır.

    YanıtlaSil
  7. EŞ ANLAMLI KELİMELER

    1- kırmızı-al
    Kırmızı yanaklı çocuk.
    Al yanaklı çocuk.

    2- armağan-hediye
    Anneler gününde anneme armağan aldım.
    Anneler gününde anneme hediye aldım.

    ZIT ANLAMLI KELİMELER

    1-genç-yaşlı
    Arkadaşımın annesi çok genç.
    Arkadaşımın annesi çok yaşlı.

    2-kirli-temiz
    Çevremiz çok temiz.
    Çevremiz çok kirli.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Öğretmenim
    Eş Anlamlar
    1-Hayat yaşam
    Hayatımın iyi geçeceğini düşünüyorum.
    2-Yaşamımın iyi geçeceğini düşünüyorum.
    Fazla çok
    Fazla kıyafetim var.
    Çok kıyafeyim var.

    Zıt Anlamlar
    Güzel çirkin
    Herkes güzeldir.
    Kimse çirkin değildir.

    Yavaş hızlı
    Selin çok hızlıdır.
    Falanca çok yavaştır.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Öğretmenim.

    Sele-Sepet (Eş Anlamlı)
    Çarşıdan aldıklarımızı sepet ile getirdim.
    Çarşıdan aldıklarımızı sele ile getirdim.

    Açıkgöz-Kurnaz (Eş Anlamlı)
    Benim kardeşim çok açıkgöz.
    Benim kardeşim çok kurnaz.

    Aidat-Ödenti (Eş Anlamlı)
    Babam apartman aidatını ödedi.
    Babam apartman ödentisini ödedi.

    Akıllı-Zeki (Eş Anlamlı)
    Ben çok akıllıyım.
    Ben çok zekiyim.

    Acı-Tatlı (Zıt Anlamlı)
    Pazardan aldığımız biber çok acı idi.
    Pazardan aldığımız biber çok tatlı idi.

    Yasak-Serbest (Zıt Anlamlı)
    Arabaların hızlı gitmesi yasaktır.
    Çocukların parkta oynaması serbesttir.

    Yazmak-Silmek (Zıt Anlamlı)
    Duvarlara yazı yazmak yasaktır.
    Tahtaya yazılan yazılarısildim.

    Yaş-Kuru (Zıt Anlamlı)
    Yağmurda elbiselerim yağmurda yaş oldu.
    Elbiselerim güneşte kurudu.

    YanıtlaSil
  10. Eş Anlamlılar
    1-Ev-konut
    Evimize misafir geldi.
    Konutumuza misafir geldi.
    2-Deniz-derya
    Denize gittik.
    Deryaya gittik.
    3-Sözcük-kelime
    Anlamını bilmdiğim sözcüğü sözlükten buldum.
    Anlamını bilmdiğim kelimeyi sözlükten buldum.
    4-Tasa-keder
    Benim hiç tasam yoktur.
    Benim hiç kederim yoktur.
    Zıt anlamlılar
    1-Düz-eğri
    Düz koltuğa oturdum.
    Eğri yoldan gittim.
    2-Şişman-zayıf
    Şişman insanlar spor yapıyordu
    Bu köpek ne kadar zayıf.
    3-Genç-ihtiyar
    Genç adam sahilde kuşlara yem verdi.
    İhtiyar adama yoldan geçerken yardım ettim.
    4-Kadın-erkek
    Annem bir kadındır.
    Babam bir erkektir.

    YanıtlaSil
  11. İyi günler öğretmenim.
    Zıt Anlamlı Kelimeler
    1-Siyah-beyaz
    Siyah kalem aldım.
    Beyaz bulutlar hızla yaklaşıyor.
    2-Dar-geniş
    Dar sokaktan geçtim.
    Bu pantolon çok geniş.

    Eş anlamlı kelimeler
    1-Doktor-hekim
    Hasta olunca doktora gideriz.
    Hasta olunca hekime gideriz.
    2-Neşeli-mutlu
    Ben bugün neşeliyim.
    Ben bugün mutluyum.

    YanıtlaSil
  12. İyi Aşamlar Öğretmenim Ve Arkadaşlar
    Eş Anlamlılar
    1-Bayaz-Ak
    1-Benim tenim beyaz
    2-ben ak küheylan gördüm

    2-Neşeli-mutlu
    1-Ben bugün çok neşeliyim
    2-Ben bugün çok mutluyum

    Zıt anlamlılar
    1-Büyük Küçük
    1-Abim benden büyük
    2-Ben abimden küçükğüm

    2-Siyah-Beyaz
    1-Ben siyah kalem kullanıyorum
    2-Bugün havadaki bulutlar bem bayazdı.

    YanıtlaSil
  13. İyi Akşamlar Öğretmenim,


    Zıt Anlamlılar

    1-objektif- subjektif

    Tarih her olayı objektif olarak inceler.

    Tarih subjektif olmaktan sakınır.

    2- ateş- su

    Volkanın ateşlerine lav denir.

    Denizde berrak bir su var.

    3- aydınlık- karanlık

    Etraf çok aydınlıktı.

    Gece olunca her yere karanlık bastı

    4- tek- çift

    Tek çiçeği öğretmenime hediye edemedim.

    Çarşıdan bir çift ayakkabı aldım.



    Eş Anlamlılar

    1- Spor (Laboratuarda kullanılanlar)- Bünzen mesnedi

    Spora kıskaç taktık.

    Bünzen mesnedine kıskaç taktık.

    2- al- kırmızı

    Yanakları al al olmuş.

    Yanakları kırmızı kırmızı (kıpkırmızı) olmuş.

    3- merkep- eşek

    Ben eşeğe bindim.

    Ben merkebe bindim.

    4- çomak- sopa

    Golf sopalarıyla golf topuna vurdum.

    Golf çomağıyla golf topuna vurdum.

    YanıtlaSil
  14. İyi Akşamlar Öğretmenim,

    EŞ ANLAMLI KELİMELER:
    1-misafir-konuk
    Bize misafir geldi.
    Bize konuk geldi.

    2-ev-hane
    Bizim evimiz çok güzel.
    Bizim hanemiz çok güzel.

    3-güçlü-kuvvetli
    Ben çok güçlüyümdür.
    Ben çok kuvvetliyim.

    4-kırmızı-al
    Bayrağımız kırmızı renktedir.
    Bayrağımız al renktedir.

    5-el-yabancı
    Eller bizi ilgilendirmez.
    Yabancılar bizi ilgilendirmez.

    6-okul-mektep
    Ben okula giderim.
    Ben mektebe giderim.

    7-sıkıntı-çile
    Arkadaşımın sıkıntısı var.
    Arkadaşımın çilesi var.

    8-sonbahar-güz
    Artık sonbahar geldi.
    Artık güz geldi.

    ZIT ANLAMLI KELİMELER:
    1-azalmak-çoğalmak
    Metroda yolcular azaldı.
    Metroda yolcular çoğaldı.

    2-acemi-usta
    Ben bu oyunun acemisiyim.
    Ben bu oyunun ustasıyım.

    3-alıcı-satıcı
    Alıcılar geldi.
    Satıcılar geldi.

    4-ağır-hafif
    Ben ağır çuval taşıdım.
    Ben hafif çuval taşıdım.

    5-aşağı-yukarı
    Ben aşağıya baktım.
    Ben yukarıya baktım.

    6-aydınlık-karanlık
    Ben aydınlıkta oturdum.
    Ben karanlıkta oturdum.

    7-yaramaz-uslu
    Arkadaşım çok yaramaz.
    Arkadaşım çok uslu.

    8-arka-ön
    Ben arkaya gittim.
    Ben öne gittim.

    YanıtlaSil