17 Ağustos 2010 Salı

HİKAYE YAZABİLİYORUM

15 AĞUSTOS-20 EYLÜL
Sevgili Öğrencilerim,
Merhabalar. Bu etkinliğimizde sizden verilen anahtar kelimelerini kullanarak bir hikaye yazmanızı istiyorum. Anlamını bilmediğiniz kelimeler varsa, anlamını araştırınız. Hikayenize başlık koymayı lütfen unutmayınız! BAŞARILAR...
ANAHTAR KELİMELER: Otit, deniz, steteskop, doktor, yüzme

Süleyman AYAZ

1. Ben yaz tatili geldiği için çok mutluyum. Babam karne hediyesi olarak beni yüzme kursuna yazdırdı. Kursa bir kaç gün gittikten sonra ateşim çıktı. Yüzme kursundaki doktor steteskop ile göğüsümü dinledi. Sonra kulağıma ucu ışıklı bir aletle baktı ve bu hastalığın otit olduğunu söyledi. Yani orta kulak iltihabı olmuşum. Doktorun verdiği ilaçlar beni iyileştirdi. Yüzme kursu bitmişti. Babam beni denize götürdü. Orada güneş batıncaya kadar kalıp eve dondük. Bu yaz tatili benim için çok eğlenceli geçmişti.

ÖĞRETMENİM SİZİ VE ARKADAŞLARIMI ÇOK ÖZLEDİM OKULLARIN AÇILMASINI SABIRSIZLIKLA BEKLİYORUM

2. HASTALIK
    Ben 6 yaşındayken yüzme bilmiyordum.Bu yüzden babam beni yüzme kursuna gönderdi.1 hafta sonra ateşim çıkmaya başlamıştı.Babam ve annem çok korkmuşlardı.Yüzme kursundaki doktor kalbimin atışını,akciğerlerimin çıkardığı sesleri,bağırsaklarda ve miğdemde ortaya çıkan seleri birer birer dinledi.Sonra otit olduğumu söyledi.İlaç yazdı.Bir kaç gün sonra iyileştim.
    MUTLU SON...

3. DOKTOR
    Ben büyüyünce doktor olcam.Çünkü hastaları iyileştirmeyi seviyorum. Steteskop ile insanların sırtını,ciğerini,mide ve kalbini dinlerim. Geçen sene tatilde denizde yüzmek için sinopa gitmiştik. denizde kardeşimle oynarken kardeşimin kulağına su girmişti. doktara gittiğimizde doktor kardeşimin otit olduğunu söyledi. Doktor kardeşimin iyileştiğini söledi.Buyüzden bende büyüyünce doktor olmaya karar verdim.

4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

5. YAZ TATİLİM
    Bir sabah erkenden uyandık.Ankara'ya gidecektik.Valizleri hazırlayıp yola çıktık.Üç saat sonra vardık.Teyzemgile gittik.Yeğenimde vardı.İki gün sonra Esra ablamım nişanını yapıp, Bartın'a gittik.Bartın'da gemiye binip,denizde yüzdük.Eve dönünce kulağım ağrımaya başladı.Doktora gittik.Steteskopla göğsüme ve sırtıma baktı.Daha sonra kulaklarıma baktı.Bana otit olmuşsun dedi.İlaç yazdı.İlaçları kullandım,çok rahatladım.Bu yaz benim en güzel yaz tatilimdi.

6. MERHABA ÖĞRETMENİM;
    ZEYNEP'İN MACERASI
    Zeynep o gün erkenden yattı.Çok heyecanlıydı.Çünkü yarın deniz sahiline tatile gideceklerdi. Sabah olunca erkenden kalktı, elini yüzünü yıkadı ve üstünü giyindi ondan sonra direk sofraya koştu kahvaltısını yaptı ve babası arabanın kornasını çaldı,annesiyle birlikte arabaya koştular.Uzun bir yolculuktan sonra Zeynep,kendini deniz kıyısında buldu.İlk defa deniz görüyordu Zeynep, deniz çok güzel bir yerdi.Arabadan inince direk denize doğru koştu.İyice yakından seyretti bu güzel manzarayı.Hemen annesinin yanına koştu güneş kremini sürdü ve denize atladı.Deniz çok güzel bir yerdi ama maalesef eve gitme zamanı gelmişti.Babası arabanın kornasını çaldı,annesiyle birlikte hemen arabaya bindiler.Zeynep buradan ayrılacağı için biraz üzülüyordu ama sonsuza kadar burada kalacak değildi ya.Eve gidince direk yatağına yattı. Sabah kalktığında kulağı çok ağrıyordu,annesine söyledi,kahvaltıdan sonra annesiyle birlikte doktora gittiler .Doktor ilk önce steteskopla Zeynep’in sırtına ve göğsüne baktı,sonra da kulağına baktı ve Zeynep’in otit olduğunu söyledi ve bir takım ilaçlar yazdı .Zeynep bu ilaçları kullanınca iyileşti ve bu anısını hiç unutmadı.
    SON……………

7. Bir gün biz ailecek sahile gittik. Güneşleniyor, otelde yemekler yiyor, denize giriyorduk.
    Ben denizde yüzmeyi çok sevdim. Her gün en az iki kere giriyordum. Ama işin kötü tarafı havlumuz yoktu. O yüzden kurulanmadan çıkıyorduk.
    Tatilin son günüydü. Artık eşyalarımızı toparlıyorduk.
    Arabaya bindik. Yolculuğa çıktık. Daha Ankara'iken. Aniden üçümüz de kendimizi iyi hissetmiyorduk. Hemen Ankara'daki en yakın doktora gittik. Doktora girebilmek için TC Kimlik Numaramızı yazdırdık. 20 nolu sıradaydık.
    Sonunda sıra bize geldi. Doktor bir anda güldü: Ha ha ha ha! İnanamıyorum hepiniz aynı anda mı hasta oldunuz? ''Evet''. Tamam bakalım vücudunuza deyip steteskopla karnımızı dinledi. Kulağımıza, boğazımıza ve burnumuza baktı. Siz otit olmuşsunuz dedi. Üçümüz otitin anlamını bilmiyorduk. Ben: Otit nedir? Dedim Otit orta kulak iltihabı dedi. Bize reçete yazdı ve dedi ki: Sizi hiç unutmayacağım. Çünkü ailecek hasta olan ilk hastalarımsınız, dedi. Biz doktorun tavsiyelerine uyduk. Kısa sürede iyileştik. Bu günü günlüğüme yazdım.

8. Geçen sene biz ailecek Sinop'a gezmeye ve denize gittik. Orda yüzüp yüzüp denizden çıktım.Ondan sorna Samsun'a gittik.Eve geldiğimde kulağım çok kötü şekilde ağrıyordu ve kulağımdan sarı bir şey akıyodu.Hemen doktora gittik doktor beni siteteskop ile muayene etti ve otit olduğumu söyledi. Antibiyotik ilaç kullanarak iyeleşeceğimi söyledi ve bende doktorun dediğini yaparak iyileştim.